onsdag 30 december 2009

Solig nyårshälsning

Årets näst sista dag. Hör rapporter om -20 grader och strömavbrott hemma i Sverige. Känns så totalt overkligt att det klimatet existerar samtidigt som det klimat jag befinner mig i... Här i Chiclayo är det nämligen varmt. Lägg på ca 50 grader på de där -20 så har du dagens temperatur! Dessutom är det fuktigt värre. Svetten kan drypa även om man inte gör någonting. Så på natten är det vidöppet fönster och fläkt på full effekt som gäller. Idag var vi också vid stranden och fick oss några fantastiska bad i underbara vågor!:) Härligt! Men känns ju som ett skämt att almanackan säger 30 december... Dock är det ju sant. För jul har vi ju precis firat. Och det var riktigt fint på denna sida jord också! Duktiga Maggan, mamman i familjen Andersson, fixade fram ett alla tiders julbord - julmust och sill (importerat från Sverige), skinka, köttbullar, knäck och pepparkakor för att nämna några av alla läckerheter:) Och finns det sedan tre barn, med förväntansfulla och tindrande jul-ögon, i huset så kan man ju bara inte undgå att få julstämning själv! Julaftonskvällen spenderades i två olika församlingar. Sjöng julsånger på spanska och fick se julspel. En annorlunda och speciell jul, samtidigt en mycket bra och härlig jul! Helt enkelt en oförglömlig jul:)

Nyårsafton är det så imorgon. Ska även bli spännande att se hur det går till här i Peru. Tolvslaget firas uppenbarligen med att man på gatan bränner uppstoppade dockor. Får väl se om det är lika märkligt som det låter...:)

Nu är det också bara 2 veckor kvar i detta land. Matti, Elin och Joel blir det dock avsked till redan på måndag då de åker tillbaka till Arequipa. Jag stannar ytterligare 5 dagar i Chiclayo och leker lite till med barnen här:)!

Är tacksam för allt 2009 hade med sig. Vad det gav och vad det tog. Blir intressant att se vad 2010 kan bjuda på:) Bekymra oss över vad det kan föra med sig ska vi ju i alla fall inte göra! Utan "Sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall det andra tillfalla er. Halleluja. Amen"

Nyårkramar! /beccy

4 kommentarer:

  1. Gott nytt år och välkommen hem siss!

    /Hannah

    SvaraRadera
  2. GOTT NYTT ÅR KÄRA BECCY!

    När jag skulle stämpla ut på kvantum igår fick jag hjärnsläpp. Glömde min kod helt enkelt...så jag chansade på ett och tror du inte att jag stämplar in REBECCA LINDSTRÖM då...hehe, rätt coolt med tanke på att det var två helt olika nummer! :)
    Det var bara en parantes. Miss you, but see you soon! :) :) :)

    NYÅRSKRAMAR även från din syster debb

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt år Rebecca!
    Ska bli roligt att se dig ngn gång i skandinavien igen :)
    Blocket

    SvaraRadera
  4. Vet du hur mycket jag lääääääängtar efter dig??

    Hoppas få besvara dina nyårskramar nu i januari!
    Kram/Ulgis

    SvaraRadera